مرور همه سایت ها در یک مکان

¦

حتماً تا کنون با سرویس گوگل ریدر آشنا شده اید. هدف اصلی این سرویس صرفه جویی در وقت شماست. فرض کنید شما یک روزنامه و یا مجله را می خرید و مطالعه می کنید. طبیعتاً برای این کار در روز انتشار آن به کیوسک روزنامه فروشی می روید و آن را تهیه می کنید. اما اگر شما تعداد زیادی مجله و روزنامه را مطالعه بکنید، دیگر برای خرید هرکدام در روز انتشار به روزنامه فروشی نمی روید و ترجیح می دهید که مبلغ آبونماه را پرداخت کرده و آنها را توسط پست دریافت کنید. کار سرویس گوگل ریدر هم دقیقاً همین است. درواقع گوگل ریدر به سراغ سایت های مورد علاقه شما می رود و آخرین نگارش آنها را برای شما جمع آوری می کند. خصوصاً اینکه انتشار مطالب در سایت های خبری تحت وب و وبلاگها معمولاً تاریخ و زمان مشخصی ندارد.آیا بارها این موضوع برای شما پیش نیامده است که به سایت مورد علاقه تان مراجعه کنید و ببینید که نسبت به مرتبه آخری که به آن سرزده بودید، هنوز به روز رسانی جدیدی رخ نداده است؟ گوگل ریدر به شما کمک می کند تا بجای مراجعه به سایت های مورد علاقه، همه آنها را در یک جا جمع کنید و بطور مرتب از به روز رسانی آنها مطلع شوید. بدین ترتیب که کافی است شما فقط یک بار آدرس فید سایت های مورد نظر خود را در آن وارد کنید و پیگیری آنها را به گوگل بسپارید. این سرویس محبوب ترین سرویس خبر خوان تحت وب است.

از قابلیت های این سرویس می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. اشتراک مطالب مورد علاقه شما با دیگران به راحتی یک کلیک.
2. دسته بندی موضوعات مورد علاقه بنا به سلیقه شخصی شما.
3. قرار دادن یک آدرس در بیش از یک موضوع (پوشه)
4. سرعت بالای مرور صفحات.
5. استفاده از میانبر توسط صفحه کلید در محیط برنامه بدین شرح:
J/K مطلب قبلی/بعدی
N/P صفحه بعدی/قبلی
S اضافه کردن مطلب به عنوان های مورد علاقه یا «Star Items»
Shift> +s>برای به اشتراک گذاشتن مطالب
V برای مشاهده مطلب در سایت اصلی
m برای مارک کردن مطلب بعنوان یک مطلب خوانده شده/خوانده نشده
r برای بارگذاری مجدد صفحه
u رفتن به حالت تمام صفحه (Full Screen)
Shift> +a>برای مارک کردن همه عنواین بعنوان یک مطلب خوانده شده.
6. مرتب سازی ترتیب سایت ها: بطور پیش فرض گوگل ریدر فید ها رو براساس ترتیب حروف الفبا می چینه ( حروف الفبای فارسی نیز کاملا رعایت می شه ). بوسیله قابلیت drag-and-drop شما می تونید فید های موجود در لیستتون رو با موس کشیده و در جای مورد نظر رها کنید. بطور مثال شما می تونید فیدهای مورد علاقتون رو در بالای فهرست قرار بدید و یا مکان پوشه های اونها رو براحتی تغییر بدید.

7. سرویس پیشنهاد وب سایت های مشابه:

در این سرویس که با استفاده از آرشیو مرور وب توسط شما که در قسمت Web History گردهم آمده است، گوگل ریدر بنا به محل زندگی کاربر ، میزان کاربران فید سایت مورد نظر و میزان بازدید شما از سایت مورد نظر، سایت های مشابه آنچه را که در لیست خود دارید به شما پیشنهاد می دهد و شما می توانید به عضویت آنها درآیید.
8. رابط کاربری ساده: Interface این برنامه شبیه جی میل می باشد که برای بسیاری از کاربران وب ظاهری ساده و آشناست.
9. عدم نمایش تبلیغات سایت ها هنگام مطالعه.
اگر تاکنون از این سرویس برای خواندن مطالب روزانه استفاده نمی کردید، همین امروز این تجربه را آغاز کنید.

0 comments: