ویدیو های آنلاین

¦

امروزه یکی از رقبای اصلی هزاران کانال تلویزیونی، سالن های سینما،و سرویس های اجاره فیلم؛ ارائه ی فیلم ها بر روی اینترنت است. ( توجه به قانون کپی رایت و قیمت این محصولات در اکثر کشورهای توسعه یافته داشته باشید) اصولاً با وجود سرویس های اشتراک گذاری فیلم، ذائقه ی دسته زیادی به استفاده از این سرویس ها تغییر یافته است. بعنوان مثال با کمی جستجو در اینترنت می توانید جدید ترین فیلم های سینمای دنیا را در این وبسایت ها پیدا کنید.

فرهنگی که این سرویس ها به دنبال داشته است، به همراه جذابیت و سهولت استفاده از آنها باعث شده تا این سرویسها کم کم بعنوان یکی از ابزار های روزانه درآیند، بعنوان مثال امسال شبکه خبری CNN با همکاری سایت YouTube دست به ابتکار جالبی در رابطه با انتخابات سال 2008 آمریکا زده است. بجای اینکه خبرنگار CNN دوربین دست بگیرد و به کوچه و خیابان برود و سولات مردم از کاندیدهای ریاست جمهوری را جویا شود، مردم سوالات خود را ضبط کرده و بر روی YouTube قرار می دهند. آنگاه در برنامه ی تلویزیونی که همه کاندیدا حضور دارند، آن سوالات مطرح می شود و آنها پاسخ می دهند. در این میان برخی افراد خوش ذوق هم بجای اینکه از خود فیلم بگیرند و سوال را مطرح کنند، کارهای جالب دیگری نظیر ساختن انیمیشن برای این کار کرده اند. برای مشاهده این سوالات می توانید به http://www.youtube.com/republicandebate مراجعه کنید. تا کنون دو برنامه تلویزیونی از این دست هم از CNN تاکنون پخش شده که با استقبال گسترده ای روبرو گشته.
اخیراً توسط شرکت comScore، که شهرت و اعتبار زیادی در ارائه آمارهای دنیای دیجیتال دارد، گزارش جالبی در مورد سرویس‌های اشتراک ویدئو و میزان استفاده کاربران از آن منتشر شده است. بر طبق این آمار در سپتامبر 2007:

- 75 درصد کاربران آمریکایی یعنی 136 میلیون نفر، دست کم یک ویدئو را به صورت آنلاین تماشا کرده‌اند.
- در طی همین ماه به طور متوسط هر کاربر سه ساعت ویدئو از سایت‌های اشتراک ویدئو تماشا کرده است.
- آمریکایی‌ها در ماه سپتامبر مجموعا 9 میلیارد ویدئوی آنلاین دیده‌اند.
- از 9 میلیارد ویدئوی دیده شده، 2.6 میلیارد ویدئو از سایت‌های اشتراک ویدئوی متعلق به گوگل یعنی یوتیوب و خود سرویس گوگل ویدئو تماشا شده است. به عبارت دیگر گوگل به تنهایی 27.6 بازار ویدئو را در اینترنت داراست.
- سرویس رسانه‌ای تعاملی فاکس و یاهو مقام‌های دوم و سوم را دارند.
- کسانی که از سرویس‌های اشتراک ویدئو استفاده می‌کنند، در طول ماه به طور متوسط 68 ویدئو می‌بینند، یعنی چیزی بیشتر از دو ویدئو در روز.
- طول متوسط ویدئوهای تماشا شده 2.7 دقیقه است.

اتفاق دیگری که در این بین افتاده است، تحول بزرگی است که در وب سایت شرکت های تلویزیونی صورت گرفته، این شرکت ها برای اینکه بازار فروش تولیدات تلویزیونی خود را ازدست ندهند، اقدام به پخش همزمان سریال های جدید بر روی وب سایت خود کرده اند و امید دارند تا با فروش تبلیغات جداگانه برای پخش آنلاین، قسمتی از آن ضرر و زیان را جبران کنند. بدین معنی که شما در هروقت از روز که به سایت این شبکه های مراجعه می کنید، می توانید آخرین سریال های پخش شده را در آرشیو پیدا کرده و همانجا مشاهده کنید. برای مثال می توانید به سایت شبکه های abc و یا Fox مراجعه کنید.

آمارها غالبا تأمل‌برانگیز هستند. و بیانگر ظهور یک فرهنگ و پدیده جدید در عصر حاضر می باشند.


0 comments: