تلویزیون اینترنتی

¦

مدتی است که در آمریکا بعد از اروپا بحث تلویزیون های اینترنتی داغ است! در اینجا برای داشتن حدود 100 کانال تلویزیونی باید ماهیانه چیزی در حدود 100$ پرداخت کرد. ازطرفی بینندگان تلویزیونی امکان انتخاب ندارند و باید برنامه های ارسالی از فرستنده را مشاهده کنند. تقریباً اکثر این کانال ها خصوصی هستند و برای کسب درآمد، چاره ای جز تبلیغات ندارند و این یعنی یک معضل بزرگ برای بینندگان. تقریباً اینجا در هر یک ساعت بین 20 تا 35 دقیقه تبلیغ در بین برنامه ها پخش می شود.

نتیجه این مشکلات آن شده است تا بر طبق آمار ها اکثر بینندگان برنامه های مورد علاقه خود را بصورت غیر قانونی از طریق برنامه های P2P از اینترنت دانلود کنند و این امر باعث رکود شدید مالی برای کانال های تلویزیونی بوده است. تا جایی که آنها را واداشته است تا خودشان، اقدام به پخش آنلاین سریال های تلویزیونی با تبلیغ خیلی کمتر (5 دقیقه در ساعت) کنند و با این ترفند، قسمتی از درآمد از دست رفته را بازپس گیرند. نمونه این کانال ها، شبکه abc، Fox، msnbc و CBS است.
اخیراً هم گوگل عزم خود را جزم کرده تا وارد این بازار شود. اما اینبار با دیالوگی متفاوت! گوگل در سمیناری که به همین منظور برگزار کرده بود به شرکت های ارائه دهنده خدمات کابلی اعلام کرد که شما فقط باید اینترنت را در قالب یک سرویس مطمئن و با کیفیت ارائه کنید و ارائه تلویزیون را به ما (شرکت های اینترنتی) بسپارید و ما از طریق IPTV به ارائه خدمات بپردازیم. این داستان بازتاب زیادی در رسانه ها داشت ولی ظاهراً هنوز راه زیادی باید طی شود تا ادعای گوگل تحقق یابد، چرا که مافیای تلویزیون های کابلی، به همین راحتی اجازه ورود غولی چون گوگل را نمی دهند، خصوصاً که گوگل رسماً اعلام کرده آنها باید این بازار را واگذار کنند.
یک نمونه از تلویزیون های اینترنتی که خیلی سرو صدا کرده، Joost TV است که همه برنامه ها را ضبط کرده و آنها را در اختیار شما می گذارد. این سرویس فعلاً در مرحله آزمایشی است و برای استفاده از آن باید برنامه Player این سایت را بعد از ثبت نام نصب کنید. جهت اطلاعات بیشتر راجع به این سایت می توانید این مطلب را از وبلاگ اولیو مطالعه کنید. استفاده از این سایت کاملاً قانونی می باشد.

0 comments: