پیشرفت های گوگل ریدر در سال 2007

¦

سال 2007 برای گوگل ریدر بسیار عجیب طی شد.

  • Trends

گوگل سال را گوگل ریدر ترندز آغاز کرد. ترندز در حقیقت قابلیت آمارگیر فیدخوان شماست. شما هر اطلاعاتی را که بخواهید می توانید از گوگل ریدر ترندز به دست بیاورید. اگر شما می خواهید به اطلاعات درستی از میزان مطالعه خودتان برسید این بهترین راه است زیرا پیدا کردن یک آمار درست و حسابی بسیار سخت و طاقت فرساست. گوگل ریدر با یک کلیک این آمار را به شما هدیه می دهد!

  • view embedded videos

ویدیوهای توکار یعنی شما یک ویدیو را داخل جایی دیگر به غیر از یک برنامه پلیر مستقل ببینید. مثلا یک متن بنویسید و یک ویدیو از یوتیوب را در آن قرار می دهید تا اگر خواننده ویدیو را اجرا کرد در داخل همان متن و به صورت توکار ( embedded ) آن را بخواند. گوگل ریدر قابلیت خواندن این فایل ها را امسال به مجموعه امکانات خودش اضافه کرد. حالا شما می توانید اگر در پستی فایل توکاری مانند یوتیوب گذاشته شده بود مشاده کنید.

  • using Google Gears & Search

ببینید! تمام پستهایی که تا به حال خوانده اید چقدر بار مفید داشته است. شما چه کار می توانید بکنید برای این که این منبع عظیم اطلاعات را از دست ندهید بروید و تمام این صفحاتی را که می خوانید در کامپیوترتان ذخیره کنید. دچار کمبود جا می شوید؟ یک کار راحت تر هم هست. استفاده از Google Gears. شما می توانید با استفاده از این ابزار بین تمام فیدهایتان بگردید! حساب کنید حداقل اگر 100 پست هم داشته باشید با گردش میان آنها به منبع عظیمی از اطلاعات دست پیدا می کنید. حالا این صد را با کل فیدهای خودتان از قدیم الایام تا الان مقایسه کنید و در بهت فرو بروید. شما میتوانید با اضافه کردن فیدهای مختلف به گوگل ریدر خودتان از هزاران مطلب مفید و خواندنی استفاده کنید. مطلب اضافه کنید و با چرخ دنده! های گوگل جستجو کنید.

  • Recommendations List

گوگل ریدر دوستان شما را شناسایی می کند (منظورم کسانی است که علائق مشابهی با شما دارند ). یک بررسی کوچک بین فیدهای شما و دوستانتان چه چیزی را یادآوری می کند؟ این که شما چه فیدهایی را برای گوگل ریدر خودتان کم دارید! شما می توانید از لیست پیشنهادات برای شناسایی این فیدها استفاده کنید. شما ممکن است بسیاری از سایتهای پیشنهاد شده را بشناسید ولی این به معنای این نیست که این لیست کارایی ندارد. در حقیقت در اکثر موارد یکی دوتا وبلاگ هستند که شما حواستان به انها نبوده باشد! راستی حتما به تعداد مشترکین فید توجه کنید. اگر بدانید گوگل ریدر چه زحمتی برای ساخت این لیست برای شما می کشد!!

  • Using Drag and Drop

یکی از مهمترین تغییرات گوگل این بود که شما می توانید از دراگ اند دراپ برای مدیریت فیدهایتان استفاده کنید ( بکشش - ببر - جایی که می خواهی ولش کن! ). این قابلیت در راستای سیستم مدیریت فیدهای گوگل ریدر به این مجموعه اضافه شد. در این سیستم شما می توانید مطالبتان را در پوشه ها و فولدر ها دسته بندی کنید. تگ ها برای همین به این مجموعه اضافه شده است و کارهایی دیگر که همه به سختی انجام می شد و حالا با سیستم درگ اند دراپ این کار در چند ثانیه انجام می شود!

  • Use a PING mechanism

یکی از ضعف های گوگل ریدر همواره این بود که خیلی دیر به دیر آپدیت می شد. در حقیقت در بهترین حالت این زمان به 3 ساعت می رسید و شما مجبور بودید برای مطالعه آخرین پست یک وبلاگ حدود 3 ساعت صبر کنید. گوگل برای این اقدام از یک سیستم پینگ استفاده می کند. یعنی هر وبلاگی که آپدیت می شود برای گوگل یک پیام می فرستد و گوگل خودش را آپدیت می کند. این کار باعث شده است که شما سریعا بتوانید به آخرین مطالب یک وبلاگ دسترسی داشته باشید. عکس زیر نشان می دهد که شما در حقیقت دیگر فرقی ندارد که وبلاگ را واقعا بخوانید یا با گول ریدر بخوانید. هر دو برای شما به یک صورت است.

  • Shared Items

اگر بگوییم مهمترین نقطه عطف گوگل ریدر به غیر از ساخته شدن خود گوگل ریدر چه بوده است بدون شک همین قابلیت. گوگل ریدر شیرینگ در حقیقت گوگل سرسبد تمام کارهای گوگل از آغاز تا کنون است. روش کار ساده است. شما یک سری دوست دارید ( با آنها نامه ای رد و بدل کرده اید یا در گوگل تاک چتی می کنید یا در حقیقت یک کاری بین حسابهای گوگل تان می کنید! ) این دوستان اگر از مطلبی که می خوانند و پسند کردن آنرا با فشار یک دکمه Share به شما معرفی می کنند و این گونه است که بالاخره گوگل ریدر وب2 ای می شود. خاصیت اجتماعی این کار و مفهوم اشتراک باعث رشد سریع این سیستم می گردد. در حقیقت اکثر اخبار گوگل ریدر در این چند وقته حول محور این قابلیت می چرخد.

منبع: یک فتحی

0 comments: