امکانات جدید جیمیل در سال 2007

¦

امکاناتی که در سال گذشته به سرویس جی میل اضافه شد از این قرار بودند:

ثبت نام بدون دعوت نامه: تا قبل از این برای عضویت در گوگل نیاز بود تا یکی از کاربران فعلی جی میل شما را به این سرویس دعوت کند. عده ای حتی این دعوت نامه ها را تا قیمتی در حدود 3000 دلار در سایت ebay به فروش می رساندند. اما در سال گذشته، همزمان با ارائه سرویس های جدید در گوگل و نیاز داشتن حساب کاربری نزد گوگل، درب های جی میل به روی همگان گشوده شد.

جی میل ۲: این عنوان سیستم جدیدی است که گوگل برای سرویس جدید خود برگزیده، از امکانات جدید می توان به این موارد اشاره کرد:
۱- معماری جدید برای افزایش راحتی کاربر.
۲- امکان استفاده از دگمه های جلو و عقب مرورگر، بدین معنی که جی میل برای هر فعالیت شما یک لینک درنظر می گیرد.
۳- سرعت فوق العاده مرور نامه ها. با این امکان وقتی شما نامه ها را مرور می کنید، احساس می کنید این نامه ها بر روی کامپیوتر شما باز می شوند! برای پی بردن به این سرعت زیاد می توانید آن را با باز شدن نامه ها در سرویس سنگین یاهو مقایسه کنید.
۴- امکان چت کردن داخل محیط جی میل بهبود یافته و امکان چت چند نفره و چت به زبان های دیگر به آن اضافه شده است. همچنین شما به راحتی می توانید مخاطبین (Contacts) را به راحتی کنترل کنید.
۵- استفاده از عکس و کار بر روی آنها
۶- بهبود قابلیت تبدیل نامه ها به Conversation. همانطور که می دانید، جی میل نامه های با موضوع یکسان را در یک گروه قرار می دهد. این قابلیت هوشمندتر شده است.
۷- امکان مشخص کردن برچسب ها با رنگ های اختصاصی که توضیح آن قبلاً گذشت.
۸- اضافه شدن حجم میل باکس جی میل که قبلاً توضیح داده شده هم آخرین تغییر بوده.

اضافه شدن قابلیت IMAP:
قابلیت IMAP یک ورژن فراتر از POP است. بدین معنی که شما می توانید یک کپی از فعالیت هایی را که بر روی نامه هایتان بر روی برنامه های نامه خوان روی کامپیوترتان می کنید، را بر روی حساب جی میل خود داشته باشید. بدینگونه که با هربار متصل شدن به اینترنت، این تغییرات سینکرونایز می شوند.

نمایش اسلاید های PowerPoint: پشتیبانی از اسلاید شو به سرویس برنامه های گوگل اضافه شد و شما قادر هستید بدون دانلود کردن فایل های ضمیمه و بدون نیاز به داشتن برنامه ویرایشگر، فایل های Word، Excel و Powerpoint را در هنگام مرور نامه ها در مرورگر اینترنت خود ببینید. البته این سرویس هنوز بطور کامل از کلیه امکانات انیمیشن که توسط مایکروسافت آفیس ارائه شده است، پشتیبانی نمی کند.

پیمان AIM و جیمیل:
گوگل و AOL طی پیمانی سرویس های خود را یکپارچه کردند

افزایش حجم میل باکس جیمیل:
در مطالب پیشین به این مطلب اشاره شد که به مناسبت سال نو میلادی گوگل حجم صندوق های پستی را به 6 گیگا بایت افزایش داده است.

0 comments: