20 نرم افزار رایگان و کدباز برای ویندوز

¦

1. 7-zip

7-Zip7 زیپ نرم افزاری برای باز کردن وفشرده کردن فایل ها می باشد ، با قابلیت باز کردن وفشرده کردن با فرمت های : 7z, ZIP, GZIP, BZIP2 and TAR و یا حتی RAR, CAB, ISO, ARJ, LZH, CHM, Z, CPIO, RPM, DEB and NSIS ، این نرم افزار کاملا رایگان و متن باز می باشد و جایگزین خوبی برای نرم افزار های win zip و win rar هست.

2. Audacity:
audacity

audacity نرم افزاریست متن باز و مجانی برای ضبط و ویرایش فایل های صوتی ، همچنین audacity توانایی ضبط صدا های در حال پخش را نیز دارد ( صدای میکروفون شما و یا آهنگ آنلاینی که گوش می دهید ) ، و قابلیت تبدیل انواع فرمت های صوتی و کپی آنها وساخت CD های صوتی و همچنین پشتیبانی ازفرمت های Ogg , Mp3 ,WAW و .. و قابلیت میکس کردن آنها.

3. Blender:
blenderبلندر نرم افزاریست متن باز و رایگان برای تولید تصاویر 3 بعدی و انیمیشن ، از بلندر میتوان برای ساختن مدل ها کارتون ها و انیمیشن های تبلیغاتی استفاده کرد ، و این برنامه با حجمی بسیار کم (8 مگابایت) و سرعتی بسیار زیاد میتواند جایگزینی مناسب برای نرم افزار های 3D max و maya باشد.

4. ClamWin:
clamwin free anti virusکلم وین یک آنتی ویروس رایگان است برای انواع ویندوز 98/Me/2000/XP و 2003.

کلم وین جایگزین بسیار مناسبی برای علاقه مندان به آنتی ویروس های نورتون ، مک آفی و … می باشد . کلم وین سرعت بالایی در تشخیص انواع ویروس و اسپای ور را دارد و همچنین توانایی اسکن به صورت خود کار و دانلود خود کار آپدیت می باشد.

5. eMule:
emuleeMule نرم افزاری معروف در زمینه تورنت و دریافت فایل به صورت P2P می باشد.

6. Feedreader:
feedreaderفید ریدر نرم افزاریست رایگان برای کامپیوتر های شخصی به صورتی که روی سیستم نصب می شود و به صورت خود کار آر اس اس های شما را به روز می کند و روی کامپیوتر شما نمایش می دهد ، و همچنین آدرس سایت های مورد علاقه خود را به آن می دهید تا از آخرین رویداد ها با خبر شوید.

7. Filezilla:
filezillaفایل زیلا نرم افزاری است رایگان و متن باز در زمینه ftp برای ویندوز. این برنامه از پرتوکل های FTP, SFTP, و FTPS پشتیبانی می کند. این برنامه جزء نرم افزار هایی است که برای دانلود و آپلود فایل بر روی هاست سایت ها استفاده می شود.

8. Firefox:
firefoxفایر فاکس ، بهترین مرورگر موجود که به صورت رایگان و متن باز عرضه میشود. با سرعت لود بالای صفحات و پشتیبانی عالی از صفحات وب ، با قابایت اظافه شدن پلاگین ها و اکستنشن های متنوع به آن که قدرت زیادی به این مرورگر داده است ، بهترین جایگزین برای اینترنت اکسپلورر.

9. GIMP:
gimpگیمپ ، نرم افزاری قوی و رایگان برای کار های گرافیکی و کار بر روی تصاویر ، عکس ها و فایل های تصویری ، بهترین جایگزین رایگان برای برنامه ادوبی فوتوشاپ.

10. Foxit reader:
Foxit reader نرم افزاری رایگان جهت نمایش فایل های pdf ، از ویژگی های این نرم افزار سرعت زیاد آن و کم بودن حجم آن (3 مگابایت) می باشد ، این نرم افزار جایگزین رایگان بسیار مناسبی برای نرم افزار Adobe Acrobat می باشد.

11. Inkscape:
inkscape: vector graphics editorinkscape نرم افزاری رایگان و متن باز برای طراحی طرح های گرافیکی و برداری ، جایگزین رایگانی برای نرم افزار Corel Draw.

12. Juice:
juice: podcast aggregatorJuice نرم افزاری است رایگان و متن باز برای دریافت و گوش دادن به پادکست ها (podcast) این نرم افزار پادکست هایی با فرمت های Mp3 و ogg را دریافت میکند و برای شما پخش می کند.

13. openoffice.orgOpenOffice.org
OpenOffice نرم افزاری است رایگان و متن باز ،این نرم افزار شباهت زیادی به نرم افزار Microsoft office دارد و کار هایی از جمله طراحی جداول ، رسم نمودار و نوشتن متون و پشتیبانی از فرمت های microsoft office را به خوبی انجام میدهد ، این نرم افزار جایگزین رایگان مناسبی برای microsoft office می باشد.

14. PDFCreator:
pdfcreatorPDFCreator نرم افزاری است رایگان و متن باز برای ساخت فایل هایی با فرمت pdf ، شما به راحتی می توانید فایل های pdf را ایجاد و یا حتی چاپ کنید این نرم افزار جایگزین رایگان مناسبی بزای نرم افزار Adobe Acrobat می باشد.

15. Pidgin:
pidginپی جین مسنجر یست رایگان و متن باز که با تعداد زیادی از سرویس های مسیجینگ سازگاری دارد از و آی دی های زیادی را پشتیبانی می کند از جمله : Yahoo, Google Talk, Jabber, MSN, AOL, ICQ و… جایگزینی مناسب برای ویندوز مسنجر و دیگر مسنجر ها

16. Notepad ++:
programmers notepadNotepad ++ نرم افزاری است رایگان و متن باز notpad ++ ادیتوری قوی برای متن های شما می باشد ، از قابلیت های دیگر این نرم افزار می توان به پشتیبانی از چندین زبان برنامه نویسی از جمله : HTML , XHTML , CSS و … اشاره کرد.

17. cCleaner
CCleaner نرم افزاری است رایگان برای رفع مشکلات ویندوز ، تمیز کردن فضا های رم ها و فایل های temp و انجام کار های دیگر از جمله درست کردن مشکلات رجیستری و افزایش چشم گیر سرعت سیستم.

18. Sunbird:sunbird
سان برد نرم افزاری رایگان و متن باز برای تمیز کردن دسکتاپ شما که توسط شرکت موزیلا ارائه شده است.


19. Thunderbird:thunderbird
تاندربرد ، نرم افزاری است رایگان و متن باز برای چک کردن ایمیل ها بر روی ویندوز که به راحتی می توانید نصب کنید و استفاده کنید ، این نرم افزار محصولی از شرکت موزیلا می باشد و بهترین جایگزین برای microsoft outlock می باشد.

20. VLC Media Player:
vlc media playerVLCمدیا پلیری است رایگان و متن باز. vlc player کاری است از گروه video lan.

vlc بهترین نرم افزار پخش فایل های تصویری موجود در اینترنت می باشد ، همچنین این نرم افزار قابلیت پشتیبانی از تمامی فرمت های ویدیو ای و حتی ویدیو های خراب را پخش می کند و بهترین جایگزین رایگان برای ویندوز مدیا پلیر می باشد.

منبع: مگادانلود

0 comments: