تقویم دیجیتالی

¦

حتماً شما برای کارهای روزانه خود برنامه ریزی خاصی دارید و آن را در سررسید خود به ثبت می رسانید. اما استفاده از سررسید چاپی دیگر گزینه مناسبی نیست، چرا که قابلیت های سررسید های دیجیتالی به مراتب بیشتر از نسخه های سنتی است. یکی از معروفترین نرم افزار های تقویم دیجیتالی برنامه Microsoft Outlook می باشد که همراه با بسته نرم افزاری Office ارائه می گردد. در قسمت سررسید این نرم افزار به راحتی قادر خواهید بود تا کارهای روزانه خود را ثبت کنید و از برنامه بخواهید تا در موعد مقرر کارهای شما را متذکر شود. اما یک مشکل استفاده از این برنامه این است که شما همیشه به کامپیوتر خود دسترسی ندارید.

گزینه دیگر استفاده از سرویس های آنلاین می باشد. برخی سایت های نظیر گوگل سرویس های مشابهی را ارائه می دهند. از ویژگی تقویم های آنلاین آن است که شما می توانید وقایع ثبت شده در تقویم خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا آنها از برنامه روزانه شما مطلع شوند. در اینصورت تنظیم زمان برای کارهای گروهی بسیار آسانتر و سریعتر خواهد بود. مثلاً بجای اینکه برای برقراری یک جلسه اضطراری که 5 نفر باید در آن حضور داشته باشند، چندین تماس تلفنی برقرار کنید و از برنامه همه مطلع شوید تا زمان مشترک آزاد همه را پیدا کنید، کافی است تا در صفحه تقویم آنلاین زمان های آزاد را بیابید و از همانجا با ارسال یک ایمیل تمامی اعضا را دعوت کنید و با اینکار بصورت اتوماتیک وقت جلسه را در تقویم آنها هم به ثبت برسانید. اما مشکل استفاده از اینگونه سرویس ها هم این است که شما بطور همیشگی دسترسی به اینترنت ندارید.
راه حل چیست؟ چگونه می توان از قابلیت های تقویم های آنلاین و تقویم Outlook بطور همزمان بهره جست؟
اخیراً گوگل نرم افزاری را منتشر کرده است که بصورت اتوماتیک اطلاعات درون تقویم Outlook شما را با تقویم آنلاین گوگل هماهنگ می کند.
کافی است تا شما برنامه را دریافت و نصب کنید و مشخصات کاربری خود نزد گوگل را در آن وارد نمایید. این نرم افزار در فواصل زمانی که توسط شما تعیین می شود، اقدام به بروز رسانی تقویم های شما می کند. از این به بعد هرگاه که امکان دسترسی به یکی از این تقویم ها را داشتید، می توانید برنامه های روزانه خود را پیگیری نمایید.

0 comments: