آدرس های متعدد در جیمیل

¦

احتمالاً تابحال برای شما هم این موضوع پیش آمده است که برای یک کار خاص نیاز به یک آدرس ایمیل موقتی داشته باشید. مثلاً فرض کنید بخواهید از امکانات یک سایت فقط برای یکبار استفاده کنید و مجبور باشید آدرس ایمیل خود را وارد کنید. با توجه به گسترش روز افزون Spam و یا میل های نا خواسته، تقریباً اکثر کاربران از این کار خودداری می کنند.
اخیراً امکانی به اکانت های جیمیل اضافه شده که می تواند راحل خوبی در این مواقع باشد. بدین ترتیب که شما می توانید در آخر آدرس ایمیل خود علامت «+» را گذاشته و یک عبارت را وارد نمایید. مثلاً اگر ایمیل شما user@gmail.com است، می توانید آدرس user+test@gmail.com را بعنوان ایمیل خود درآن سایت وارد کنید و بعد از اینکه نیاز شما رفع شد، در قسمت قوانین (Rules) یک قاعده تعریف کنید که هرگاه ایمیلی به آدرس user+test@gmail.com آمد، بطور اتوماتیک پاک شود.
مزیت دیگری که این امکان دارد این است که شما می توانید با استفاده از این قابلیت ایمیل های خود را دسته بندی کنید. مثلاً خیلی ها برای کار های شخصی یک آدرس ایمیل دارند و برای کارهای اداری هم یک ایمیل مجزا. برای جلوگیری از این کار، خیلی ساده می توان از آدرس user+friends@gmail.com برای کارهای شخصی و از آدرس user+business@gmail.com برای کارهای اداری استفاده کرد و همه ی آنها را در یک جا کنترل کرد. برای دسته بندی این نامه ها کافی است تا قوانینی تعریف کنید تا به نامه ها بر اساس آدرس برچسب های مختلف زده شود و پیگری های بعدی را آسان نماید.

0 comments: