استفاده راحت تر از اینترنت با خواندن فید ها

¦

فيد،آر اس اس،خوراك و اتم(Atom) همگي اسم‌هايي هستند كه به برنامه‌هايي داده ميشوند كه بطور مرتب سايت‌ها را چك كرده و شما را از آخرين بروزرساني‌هاي سايت با خبر ميسازند.

فيد معمولا بصورت يك لينك در صفحه‌هاي وب قرار ميگيرد و بيننده سايت ميتواند با كپي كردن اين آدرس در برنامه‌اي كه به feedreader معروف است به اصطلاح به اشتراك آن فيد در بيايد و از آن پس بدون مراجعه به سايت از بروزرساني‌هاي آن سايت با خبر شود.

feedreader‌ها بصورت برنامه‌هاي جدا، برنامه‌هاي تحت وب، يا در خود مرورگر‌هاي وب قابل دسترسي هستند، مرورگر‌هاي جديد معمولا در خود يك Feedreader دارند كه با كليك بر روي نماد Rss كه در كنار آدرس سايت در اين مرورگر‌ها ديده ميشود ميتوانيد به اشتراك فيد آن سايت در بيايد.
محبوب‌ترين Feedreader تحت وب GoogleReader ميباشد كه شما ميتوانيد آدرس فيد سايت‌هاي مختلف را در اين برنامه وارد كنيد و تمام بروزرساني‌هاي سايت‌ها را در يك صفحه مشاهده كنيد.

مشترك فيد سايت‌ها شدن به شما كمك ميكند تا در وقت خود صرف‌جويي كنيد و بطور مرتب از آخرين وضعيت سايت‌ها مطلع شويد و مجبور نباشيد كه سايت‌هايي با گرافيك بالا و سنگين را براي مشاهده آخرين بروزرساني‌ها باز كنيد

منبع: radikal2.blogspot.com

0 comments: