کامپیوتر مخصوص وب 2

¦

فروش یک کامپیوتر با نام Everex Green gPC TC2502 شروع شد ، این کامپیوتر ، یک کامپیوتر ارزان‌قیمت 198 دلاری است که با لینکوس کار می‌کند و مخصوص کار کردن با سرویس‌های وب 2.0 طراحی شده.

وقتی خریداران سیستم را روشن می‌کنند ، با یک محیط شبیه مک روبرو می‌شوند. در پایین دسکتاپ تعدادی آیکون دیده می‌شود که نشان‌دهنده سایت‌های وب 2.0 است. سایت وب 2.0‌ای مانند : Google Docs, Gmail, Google Maps , Meebo, Facebook , Wikipedia و YouTube.

همچنین آیکون‌های برنامه‌هایی مانند Skype و Gimp هم به صورت لوکال روی خود کامپیوتر کار می‌کنند و تحت وب نیستند ، در دسکتاپ دیده می‌شود.

البته سیستم طوری طراحی شده که تمایزی بین برنامه‌های لوکال و برنامه‌های تحت وب قابل مشاهده نیست. برنامه ، برنامه است. چرا باید بین انواع وبی و لوکال آن ، فرق بگذاریم؟!

البته از انجا که برنامه‌های تحت وب ، در مورگرهای اینترنتی لود می‌شوند ، هر وقت که کاربر روی یکی از برنامه‌های آنلاین کلیک می‌کند ، مروگر فایرفاکس باز می‌شود و برنامه مورد نظر اجرا می‌شود.

در واقع این سیستم به صورت نمادین به پیوند و نزدیکی‌ای که در آینده بین برنامه‌های آنلاین و برنامه روتین ایجاد خواهد ، اشاره می‌کند. همچنین شایان ذکر است که، موزیلا در حال تست پروژه ای است به نام «منشور» یا prism که کمک می‌کند برنامه های آنلاین موجودیتی مستقل از مرورگر پیدا کنند.

مشخصات فنی gPC:
- پردازنده 1.5 گیگاهرتزی
- 512 مگابایت رم
- هارد 80 گیگی
- سیستم عامل این سیستم gOS است که نسخه‌ای از اوبونتو 7.10 محسوب می‌شود.
- قیمت :198 دلار البته بدون مانیتور! با پشتیبانی تمام‌وقت.

منبع : سی‌نت

0 comments: